22. januar 2012

Hvordan lage en Pregnant Belly kake..

Det har vært litt etterspørsel etter trinn for trinn på babyshower kaken så jeg tenkte å vise dere hvordan JEG gjør det. Jeg ville anbefale dere å ha former for dette, men det går å lage fra runde kaker, men mye mere jobb og vanskeligere å få de pene. (synes jeg da ) Men det er bare å prøve om du ikke vil kjøpe formene, bare for å lage en (1) kake.
De formene du trenger da er disse to formene.
Den største fotball formen er kjøpt hos Kakeboksen, du finner den HER. Jeg har valgt den fordi den er tykkere rett og lett. De fra Wilton er tynne og lettere å få bulker. De små ballformene har jeg kjøpt i Las Vegas , men du får tak i de HER, der koster de ikke så mye. Den store har jeg prøvd å få fra utlandet, men de var utsolgt over alt.

                                                                               


Her har jeg allerede startet :) Jeg er ikke så vant med å ta bilder underveis så jeg hadde allerede delt de og fylt de med sjokolade frosting. Som dere ser av de små puppene har jeg skjørt litt av kantene på den til venstre. Gjør det samme på den til høyre :)  Jeg synes det er penere og mere gjennomført med litt kløft. Pluss at puppene ikke "henger" utenfor den gravide magen.
                                                                              
Her ser dere hvordan de sitter sammen. Da er det bare å starte å smøre...



                                                                                   
Symmetri må til så man må kikke alle veier og steder får å få de like...
                                                                              

 Så tar du marsipan eller SP å farver til hudfarver ( om du trenger å vite hva farvene heter kan jeg skrive det inn senere) . Jeg var uheldig, trodde jeg kunne bruke en del sp jeg hadde fra før, men det ser dere her at jeg ikke kunne..
                                                                               
Så da farvet jeg marsipan som har bedre elatisitet... da ble det bedre .) Bruk hender eller en smoother for å glatte mest mulig ut. Vær forsiktig med smootheren, slik at du ikke får hull på marsipanen .)
                                                                              
Så bruker du en plastikk kniv og skjære inntil kantene. Men hold deg ca 0.5 cm utenfor kanten, slik at du er sikker på at kanten blir pen og at ikke sjokoladefrostingen tyter ut...Skjær heller 2 ganger...




                                                                                                                                                        
Så er det magens tur, her kommer det jo litt an på hvordan du vil ha den. Jeg valgte å ha en "flagrende"  kjole. Bruker man sukkerpasta må man jobbe litt raskt for den tørker fort om du vil ha folder.
Så må du kutte fra puppen inntil kanten og rett ned. Her er det igjen smak og behag.


                                                                              
Å kle puppen med kjolen er neste..her har jeg bare skjært sånn ca hvordan jeg ville ha det.
SÅ la jeg den ene delen på SP får å lage en del til. Her må du huske enten å lage en del i matpapir eller ha melis under slik at de ikke sitter fast i hverandre.





                                                                              
Så legger du på delene slik at det blir likt på begge...



                                                                             
Slik som dette...
                                                                                
Så skjære du rundt kanten , igjen.. pass på så du ikke kutter for nært kaken...

                                                                                                

                                                                               
Så er det bare å begynne å pynte slik DU vil kaken skal se ut .

Her er resultatet av denne kaken :)                           



Happy baking,
og det er bare å spørre om det er noe jeg ikke har forklart bra nok!!

                                                                                



6 kommentarer:

  1. Anonym12/3/14

    Takk for innlegget :-) Akkurat hva jeg så etter!

    SvarSlett
  2. Anonym13/3/14

    kjempe fin! :-)

    SvarSlett
  3. Anonym18/7/14

    jeg ser du har farget kjolen brun også,hvordan gjør du det og hvor har du evt.kjøpt denne fargen? kjempefin kake :D

    SvarSlett
  4. hei hei, det brune er marsipan som er farvet med brun pastafarve. Det får du tak i hos Traktøren eller Jernia. Men du må bruke den vanlige marsipanen ( kjøpe på Rema 1000, den er bra og billig)

    Lykke til :)

    SvarSlett
  5. Anonym19/7/14

    kan man bruke andre skåler enn de du har lagt ved en link til?

    SvarSlett
  6. Anonym22/8/14

    Hei:) åssen farge og hvor kjøper du det?:) den hudfarget:)
    Og går det også an og bruke bare marsipan?

    SvarSlett